gps Gabinet Psychologii Sportu
 
 
metody

BUDOWANIE PEWNOŚCI - WIARA W TO, ŻE MOGĘ OSIĄGNĄĆ SUKCES.

Nasza samoocena jest prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy jesteśmy dobrzy w czymkolwiek. Wiara we własne siły jest podstawą skutecznego działania - nie tylko podczas rywalizacji sportowej. Jak budować pewność siebie? Sposobów jest wiele. Często wystarczy zmiana wyobrażenia o sobie samym w kierunku Jestem wartościowym człowiekiem i świetnym sportowcem. 

 

FORMUŁOWANIE CELÓW - JEŻELI WIEM DOKĄD IDĘ, TO TRAFIĘ.

Motywacja i wydajność błyskawicznie wzrastają, kiedy osiągamy wyznaczone cele. Każde działanie, aby było skuteczne, musi mieć swój cel. Cel powinien być konkretny, realny i pozytywnie sformułowany. Warto, swoje zadania formułować w kategorii celów mistrzowskich - związanych bezpośrednio z taktyką, techniką.

 

WYKORZYSTYWANIE WYOBRAŻEŃ - DOBRY FILM O PRZYSZŁOŚCI.

Wizualizacja to zaprogramowanie umysłu do wykonania zadania, które ma nastąpić. Trening wizualizacji jest dobrym sposobem na kształtowanie motoryki, jak i odpowiednich stanów emocjonalnych.

 

AUTOROZMOWA - UMIEJĘTNE KIEROWANIE WŁASNYMI MYŚLAMI.

Najcenniejsze jest pozytywne nastawienie. Można zablokować dostęp do świadomości myślom niechcianym, negatywnym poprzezskupienie się na pozytywnych afirmacjach. Ponadto pozytywna autosugestia Ja chcę i potrafię.. odblokowuje więcej energii psychicznej ifizycznej niż stwierdzenia negatywne Nie, ja nie mogę.

 

TRENING KONCENTRACJI I RELAKSACJI - LUZ W MYŚLACH I MIĘŚNIACH.

Prawdziwego sportowca poznaje się po swobodzie, z jaką wykonuje swoje rzemiosło. Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia. Osoba zaawansowana w takim treningu bez trudu przechodzi od stanu pełnego relaksu do stanu gotowości startowej.